недела, 15 мај 2011

Aku lakukan Lillahita'ala...T___T

Musafir di malam hari....

musafirku kini mencari erti "melahirkan" ikhlas yang sangat sukar aku lakukan, sebab ia perkara paling MULIA..
setiap hari kita "dihidup" dan "dimatikan" sehinggalah pada satu tarikh keramat yang khas untuk setiap diri anak adam->EKPITE DATE...( sediakah aku ?? berani cakap cukup sedia kah terima ujianNYA)..

"aku lakukan semua ini untuk mendapatkan Gaji yang berpatutan~~~kata seorang pekerja "TEGAR"
aku lakukan semua ini untuk dia, agar kami bahagia~~kata suami/isteri
aku lakukan semua ini agar dapat naik pangkat~~kata si "pengejar pangkat" huh bukan main kasar ayat..huhu"

berkasar pada zaman "kelekaan" lebih baik dari berkasar zaman tiada siapa akan TERLEKA!! ada faham?

semasa aku meneruskan musafirku...terhenti aku untuk menghayati "lokasi" dihadapanku ini..aku hayati "papan tanda" penerangan dari Nabi Junjunganku Rasullullah s.a.w bersabda dari Abu Hurairah r.a berkata :

pada EXPITE DATE seluruh alam (kiamat) semua akan dihadapkan kepada Allah untuk hari penghisaban

1. Orang syahid : Allah s.w.t  berfirman ENGKAU BERBOHONG! engkau berjihad untuk mendapatkan gelaran, kemudian dia diperintahkan untuk diseret di atas mukanya dan akan dilemparkan ke dalam neraka jahanam (Nauzubillahiminzalik)
2. orang yang mempelajari Ilmu Agama : Allah s.w.t berfirman ENGKAU BERBOHONG! kamu mempeljari ilmu untuk supaya orang menggelarmu 'alim dan kamu membaca Al-Quran supaya orang memanggilmu Qari, diseret juga ke neraka Jahanam (Nauzubillahiminzalik) huh...(debaran qalbuku semakin kuat takut azabMU ya Allah)
3.orang kaya: aku membelanjakan harta-harta pemberianMU keranaMU..Allah s.w.t berfirman ENGKAU BOHONG! kamu berbelanja supaya di gelar sebagai dermawan dan golongan ini juga menjadi ahli neraka jahanam...huh...


"sesungguhnya Allah melihatku, Allah bersamaku, Allah Mengtahui isi hatiku.."
ingatlah wahai manusia, engkau hidup tak lama, perbaharuilah niatmu setiap hari
sesungguhnya niat yang baik adalah KUNCI keikhlasan, tidak kah anda mahu
bila apa yang kita lakukan Allah menyaksikan tanpa batas pengetahuan Malaikat dan Syaitan yang sering "merosakkan" kita..

p/s: setiap butir-butir yang ku lafazkan ini adalah keranaMU, Saksikanlah Ya Allah...moga jasad dan rohaniku bermanfaat untuk kalian yg lain Lillahita'ala!
Wassalam....

3 коментари:

  1. assalamualaikum..
    kak teruskan dengan kata2 dari hati yg pasti akn sampai ke hati2 yg lain sebegini..insyaALLAH..
    salam sayang...=)

    ОдговориИзбриши
  2. wa'alaikumussalam wbt....
    baru belajar2 mau buat ni...insyaALlah akan diteruskan..moga diri ini bermanfaat untuk yg lain..demi menyekat "munafik diri"yang sering bertambah hari demi hari...huh...

    ОдговориИзбриши
  3. salam Musafir menuju syurga..moga pengembaraanmu menjanjikan sesuatu yg menguntungkan mu di akhirat kelak.. landasanukhwah.blogspot.com

    ОдговориИзбриши