вторник, 17 мај 2011

N.i.q.a.B si Musfirah

            Alhamdulillah...Alhamdulillah..Alhamdulillah....!!


laungan dalam hati kecilku bila pertama kali aku memakainya...musfirah Berpurdah???

ya musfirah iman ini berpurdah...

adakah satu kesilapan dalam arah musafirku memilih purdah untuk menutupi wajahku, juga hatiku...ya bukan wajah saja perlu berniqab, hatta Hati pun perlu diniqabkan..(walaupun tidak semolek orang lain..hah! jadi kenapa?? salahkah aku ingin mencari top up lebih dari Khaliq?? )

dalam musafir ini, Dia tidak sewenang-wenangnya biarkan aku berjalan dengan "gagah" di atas lantai mehnah tribulasi ini...ujian datang bagai peluru yang tidak akan berhenti dilepaskan selagi ia masih ada..huh...


Allahurabbi....sakitnya ya Allah...peluru-peluru itu ibarat tidak pernah berhenti!!! Allahuakbar...

kekadang aku hanya mampu tersenyum..ya Tersenyum!! senyuman itu kini tidak mampu lagi membaluti tangisan hibaku...aku lemah, aku tidak kuat, aku tiada siapa2 disisiku....sungguh tergamak kamu mencaciku, menghinaku dgn nada sinis yang tidak bertepi, apatah lagi ia dari sahabat perjuanganku!! yang dahulu pernah seiringan berjalan waktu mula perjuangan, seiringan berlari ketika perjuangan itu mudah, dan seiringan berhenti sebentar dikala minda kalut dgn masalah umat....

"JANGAN JANGAN DAN JANGAN ...SAKITI AKU SELAGI AKU BERIMAN..!! 
"kecelakaan BESAR bagi tiap-tiap pencaci, pengeji" ( Al-HUmazah 1)

"jika kmu mencari KEBURUKAN orang, maka kamu telah MEROSAKKANYA. (H.R Abu daud) keterangan: apabila seseorang itu mencari keburukan orang lain maka akan timbul sifat benci dan pandangan buruk terhadap orang itu, dan banyak keburukan lain boleh wujud mungkin dengan mencari keburukan orang dan menyebarkannya akan menimbulkan fitnah yang lebih BESAR, mereka akan membenci, memandang hina dan terjerumus didalam dosa.dan semua ini hanya akan MEROSAKKAN LAGI orang itu!

Rasullullah s.a.w berpesan lagi kepaa kita....JANGAN MENYAKITI ORANG-ORANG ISLAM, JANGAN MENCELA MEREKA DAN JANGAN MENCARI KEBURUKAN MEREKA( H.R. iBNU Hiban)...Allahumma Solli Ala saidina Muhammad...sygnya Engkau Ya Rasul kepada kami....T__T, alngkah indahnya jika aku dan mereka mendengar pesananmu...

Wahai orang-orang yang hanya Islam dilidah dan belum beriman didalam hati! janganlah mengumpat orang-orang Islam dan janganlah sibuk mencari keburukannya.Barangsiapa yang sibuk mencari kesalahan orang, Allah akan menzahirkan keburukan sehingga didalam rumahnya sendiri (H.R. ABU DAUD) ~ayat kepada yang TIDAK PUNYA iman, tapi suka mencaci ISLAM!!"


itulah luahanku di alam maya yang kekadang kerap kali menyakitiku...apa salah musafir ini dengan dirimu???
aku hanya perlukan sokongan! bukan cacian yang menghiris kalbu, bukan mensenyapkan ukhuwahku, apatah lagi menyisihkan aku dari perjuangaku!! tidak sama sekali..

~siapa mengenali aku, maka dia tahu bagaimana gerak kerjaku dan erti perjuangku~

so....duduk sana diam2 kalau "tidak kenal" , musfirah ini tidak akan menetap disini, akan bermusafir di daerah yang lagi jauh, yang mungkin engkau tidak berpeluang merasa "tersusah" akan kehadiranku...

last word~~ AKU LAKUKAN BUKAN UNTUK SIAPA2..(atau perlukah aku menggunak an kalimah Lillahita'ala untuk membuktikan? ) jangan main sumpah untuk kepentingan dirimu wahai munafik (hoho...terkena diri sendiri )

nukilan : musfirah iman (mood emosi sikit)  I Will Never Give Up....!!



2 коментари:

  1. Bagus.. teruskan..jarang jumpa wanita pakai purdah skarang.. di U pun.. ada peraturan x boleh pakai purdah..

    ОдговориИзбриши
  2. insyaAllah doakan ana istiqamah...sekarang ana melanjutkan pelajaran d UUM, masih belum ada sekatan utk ana terus memakai purdah..masa hadapan? Allahualam

    ОдговориИзбриши